• project steunen
    Wil je deel uitmaken
    van een schitterend innovatief project

Doe mee  >>   project steunen  >>   Startende veelbelovende projecten  >>   Optimaliseren van de telefonie bij De DrugLijn

Optimaliseren van de telefonie bij De DrugLijn



Probleem
De DrugLijn ging in 1994 van start als telefoonlijn via het nummer 078-15 10 20. Met de jaren werd echter meer en meer ingezet op de mogelijkheden om online vragen te stellen (via webmail, chat en skype). Toch blijft de telefoonlijn een belangrijke pijler in de werking. Zo wordt de helft van alle 6000 vragen aan de lijn nog steeds via de telefoon gesteld. Het nadeel van de groeiende aandacht voor online bereikbaarheid is dat de telefonie op technisch vlak in onze werking is achteropgebleven. We gaan nog vrij tradiotioneel te werk met klassieke toestellen en lijnen en proberen een zo goed mogelijke service buiten de openingsuren te garanderen via externe routering van de oproepen naar ingesproken boodschappen. We weten dat de technologie op vlak van telefonie sterk geƫvolueerd en gedigitaliseerd is en ook alsmaar verwevener raakt met VOIP. We willen zowel voor de service van mensen die ons willen contacteren als voor onze beantwoorders (vrijwilligers) een technische inhaalbeweging maken, maar missen de technische know-how om dit in handen te nemen. Kortom, we hebben nood aan een totaal-analyse van onze huidige telefonie, hoe die zich verhoudt tot onze behoeften anno 2015 en advies of concrete technische oplossingen om beide te matchen.
Mogelijke oplossing
Graag zouden we komen tot een telefonie die ergonomischer is voor de beantwoorders (werken met headsets, kunnen oproepen via pc ontvangen worden?), beschikken over technologie die ons in staat stelt om zelf ad hoc en real time aanpassingen te doen aan de routering van het inkomend belverkeer en in functie van thuisbeantwoording zijn we ook op zoek naar een betaalbare en gebruiksvriendelijke manier om (via software?) doorschakeling naar vrijwilligers thuis. Ook een verbetering van welke oproepen hoe en waar op kantoor beantwoord worden, dient zich aan. Zo hopen we de service die de mensen die ons bellen verder te optimaliseren.
Extra
Specificaties
  • Bachelor
  • Doelgroep: geestelijke gezondheidszorg
  • Startjaar: 2015
Studiedomein:
  • Informatica/Programmeren
  • Informatica/Systeembeheer
  • Informatica/Netwerken
  • (Electro)mechanica
Regio:
  • Antwerpen
  • Oost-Vlaanderen
  • Vlaams-Brabant
  • Brussels Hoofstedelijk Gewest