OVER TECHNOLOGIE EN JE EIGEN WEG ZOEKEN

GREET BALDEWIJNS WAS EEN KOPPIGE PUBER DIE NIET VEEL ZIN HAD IN STUDEREN. NU IS ZE DOCTOR INGENIEUR EN GEEFT LES AAN TOEKOMSTIGE INGENIEURS.

“JE KAN NIET GELOVEN HOE GOED HET VOELT ALS JE DE JUISTE RICHTING BEETHEBT” EN “ALS INGENIEUR HEB JE IMPACT OP MENSENLEVENS”


“Het is mijn ouders een paar keer overkomen: ’s avonds was er geen werkende wekker meer in huis te vinden, ik had ze allemaal uit elkaar gevijsd. Ik was altijd al nieuwsgierig naar hoe dingen werkten, maar als tegendraadse puber zocht ik in het secundair onderwijs de weg van de minste weerstand, voor mij toen economie-moderne talen. Niet de ideale vooropleiding voor wie geïnteresseerd is in technologie. Ik was rotsvast overtuigd dat industrieel ingenieur te moeilijk voor mij was en koos voor - toen nog graduaat - toegepaste informatica. Na mijn diploma twijfelde ik even. Maar het verlangen om te gaan samenwonen was groter dan de drang om verder te studeren. Ik begon les te geven in het secundair onderwijs. Toch bleef de droom om ingenieur te worden knagen, al durfde ik nog niet te springen... En toen belde mijn schooldirecteur: er kwam iemand terug uit loopbaanonderbreking, er waren minder inschrijvingen: er waren helaas volgend jaar geen uren voor mij.



“Het is mijn ouders een paar keer overkomen: ’s avonds was er geen werkende wekker meer in huis te vinden, ik had ze allemaal uit elkaar gevijsd. Ik was altijd al nieuwsgierig naar hoe dingen werkten, maar als tegendraadse puber zocht ik in het secundair onderwijs de weg van de minste weerstand, voor mij toen economie-moderne talen. Niet de ideale vooropleiding voor wie geïnteresseerd is in technologie. Ik was rotsvast overtuigd dat industrieel ingenieur te moeilijk voor mij was en koos voor - toen nog graduaat - toegepaste informatica. Na mijn diploma twijfelde ik even. Maar het verlangen om te gaan samenwonen was groter dan de drang om verder te studeren. Ik begon les te geven in het secundair onderwijs. Toch bleef de droom om ingenieur te worden knagen, al durfde ik nog niet te springen... En toen belde mijn schooldirecteur: er kwam iemand terug uit loopbaanonderbreking, er waren minder inschrijvingen: er waren helaas volgend jaar geen uren voor mij.